Home.Despre Revista Travel Advisor.Abonamente.Publicitate.Contact.
© 2017 SC ANIMACTION HUB SRL
COMUNICAT DE PRESÃ
ANAT: Vânzãri mai mari cu 12% prin agențiile de turism, 
pentru vacanța de 1 Mai
Stațiunile Mamaia și Vama Veche, Valea Prahovei și Bãile Felix au atras cei mai mulți turiști pentru vacanța de 1 Mai, care au cumpãrat de la agențiile de turism pachete de douã nopți cuprinse între 135 de lei și 800 de lei de persoanã, în funcție de hotelul ales.
Datele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT) aratã cã pe litoral, unde 70-80% din hoteluri au fost deschise de 1 Mai, gradul de ocupare a fost de 100% în Mamaia și Vama Veche, urmate la mare distanțã de Neptun și Mangalia, pachetele de vacanțã fiind cumpãrate într-o proporție covârșitoare încã din momentul lansãrii.
Vânzãrile pentru vacanța de 1 Mai au fost mai mari cu 12% fațã de anul trecut. 42% dintre turiștii care au ales România pentru vacanța de 1 Mai au cumpãrat pachete pentru litoralul românesc. Per ansalmblu, prin agențiile de turism și individual, litoralul a atras peste 40.000 de persoane cu aceastã ocazie.
Pe segmentul balneo, stațiunea Bãile Felix a înregistrat cei mai mulți turiști, urmatã de Cãlimãnești-Cãciulata și de Sovata, iar pe Valea Prahovei gradul de ocupare a fost de 75-80%, turiștii preferând stațiunile Sinaia și Bușteni.
Peste 10.000 de turiști au ales stațiunile bulgãrești, cele balneare din Ungaria sau capitalele europene, pentru vacanțe de trei-patru zile, cu o valoare cuprinsã între 120 și 500 de euro/persoanã, și Antalya, Dubai sau Sharm El Sheikh, pentru o sãptãmânã, începând de la 490 de euro/persoanã.
"Mai multe evenimente organizate în acest an pe litoral au atras turiștii pentru vacanța de 1 Mai, fie cã a fost vorba de festivaluri de muzicã, concerte sau expoziții de mașini, și nu hotelierii. Gradul de ocupate a fost de 100% în Mamaia datoritã evenimentelor gândite de Asociația Litoral-Delta Dunãrii, condusã de ANAT, și de FAPT, condusã tot de ANAT. Oricât de bun ar fi un hotel, fãrã promovarea asociațiilor și fãrã vânzãrile agențiilor de turism, turiștii nu vin în numãr mare", declarã dr. Alin Burcea, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism.
Litoralul românesc este principala destinație și pentru vacanța de varã, datele ANAT la final de Early Booking arãtând un numãr ridicat de rezervãri. Per ansamblu, creșterea vânzãrii de vacanțe în România și în strãinãtate, în perioada de Early Booking, este de 30% fațã de perioada similarã a anului trecut.
Pentru vacanța pe litoral, în premierã anul acesta, turiștii din țarã au zboruri directe la Constanța incluse în pachetele lor de vacanțã.
"Multe dintre pachetele pentru România au fost cumpãrate în perioada de Early Booking cu vouchere de vacanțã. Anul acesta ne așteptãm ca suma sã fie cu mult mai mare, în jur de 400 de milioane de euro, fațã de 10 milioane de euro, anul trecut, dacã bugetarii vor primi și ei, de la 1 iulie, vouchere în valoare de 1.450 de lei de persoanã. În consecințã, turismul intern ar putea sã înregistreze o creștere de cel puțin 20% în acest an", declarã dr. Alin Burcea, președintele ANAT.
În perioada de Early Booking, cele mai multe rezervãri pentru vacanțe externe s-au fãcut pentru Spania, Grecia, Turcia, Bulgaria, Italia și Portugalia, pentru care românii au la dispoziție curse charter și de linie din București, Cluj-Napoca, Arad, Timișoara, Iași, Suceava, Oradea. Noutãțile sezonului sunt Gran Canaria, Kos și Ischia.
ANAT este asociația patronalã a agențiilor de turism din România, cãrora le reprezintã interesele profesionale la nivel național, european și internațional. Asociația are ca membri activi 500 de agenții de turism, cele mai importante din țarã, care cumuleazã peste 80% din vânzãrile pachetelor de turism și cãlãtorie, estimate la aproape un miliard de euro anual și care au împreunã peste 4.600 de angajați. Industria turismului în România are peste 120.000 de angajați și contribuie la economia naționalã cu aproape 2% din PIB.